Strona główna Odchudzanie 4 Skuteczne rodzaje postu przerywanego

4 Skuteczne rodzaje postu przerywanego

- Karol Wyszomirski
4075 wyświetleń

Post przerywany czy też dieta intermittent fasting z każdym kolejnym rokiem staje się coraz bardziej popularna.

Nie tylko ze względu na to, że umożliwia szybkie i efektywne spalanie tkanki tłuszczowej.

Jedzenie w “okienku żywieniowym”, jest bardzo zdrowe i pomaga robić zdrowie.

Z ciekawostek…

Amerykańska stacja CNBC donosi, że hasło “intermittent fasting” czyli “post przerywany” było najpopularniejszym hasłem w kategorii diety w roku 2019, zgodnie z danymi trendów Google.

Jeśli dopiero słyszysz o diecie intermittent fasting, to koniecznie przeczytaj artykuł: Intermittent Fasting – poznaj zasady i efekty diety postu przerywanego.

W tym artykule, poznasz 4 najlepsze rodzaje postu przerywanego

Istnieje wiele możliwości stosowania postu przerywanego.

Każda z nich zakłada okresy dłuższych lub krótszych postów.

Każdy model jest skuteczny.

Jednak prawdziwym sekretem w czerpaniu wszystkich korzyści płynących ze stosowania postów jest umiejętność skuteczniej manipulacji okresami postu, aby nieustannie zaskakiwać organizm i prowokować go do zmiany jaką chcemy uzyskać.

Materiał ten, pochodzi z najnowszego eBooka:
“Schudnij Skutecznie z Intermittent Fasting”.

Model 14/10

Pierwszy model postu przerywanego zakłada 14 godzinne okienko postu i 10 godzinne okienko żywieniowe. Jest łatwe w stosowaniu i jest naturalne dla większości osób.

W kwietniu 2019 roku, przed premierą filmu „Avengers: Koniec Gry”, trener Scarlett Johansson, w wywiadzie do Harper’s BAZAAR US – luksusowego czasopisma dla kobiet o modzie i stylu życia, powiedział, że aktorka pościła przynajmniej 12 godzin każdego dnia. „To była generalna zasada. Czasami wydłużaliśmy post do 14-15 godzin w zależności od harmonogramu kręcenia” – dodał Eric Johnson.

Model 16/8

Model 16/8, oznacza 16 godzinny post i 8 godzinne okno żywieniowe. Jest to najbardziej znany model stosowania postu okresowego ze względu na stosunkowe łatwe utrzymanie oraz korzyści płynące z 16 godzinnego okna postu.

Kojarzysz postać Wolverina z serii filmów X-men?

Na pewno kojarzysz. Nikt inny jak tytułowy bohater, grany przez Hugh Jackmana, był jednym z pierwszych propagatorów postu okresowego w modelu 16/8. W wywiadzie udzielonym dla 60 Minutes Australia w 2013 roku Jackman ujawnił, że codziennie pościł przez 16 godzin, a wszystkie swoje posiłki jadł w 8 godzinnym okienku – od 10.00 do 18.00. Jackman przypisuje swoją wyrzeźbioną sylwetkę połączeniu ćwiczeń i postu okresowego, chociaż przyznaje, że to ten ostatni miał największy wpływ na jego sześciopak.

James Clear – światowej klasy specjalista od nawyków i szeroko pojętego „performance”, pracujący dla firm z listy Fortune 500 oraz autor „Atomowych Nawyków” sprzedanych w 2 milionach egzemplarzy, na swoim blogu piszę: „Post okresowy stosuje od ponad roku. Każdego dnia omijam śniadanie i jem tylko 2 posiłki. Pierwszy około 13, drugi około 20. Następnie poszczę przez 16 godzin. 

O dziwo, odkąd zacząłem post okresowy, zwiększyłem masę mięśniową (o 5,5 kilograma, z 92 kilogramów do 97,5 kilogramów), zmniejszyłem tkankę tłuszczową (o 3%, z 14% do 11%), zwiększyłem wybuchowość (ustanowiłem rekord życiowy w podrzucie 115 kilogramów kilka miesięcy temu) i zmniejszyłem ilość czasu spędzanego na treningu (z 7,5 godziny tygodniowo do 2,5 godziny tygodniowo)”.

Jennifer Aninston uznana w 2007 roku przez People’s Choice Award za telewizyjną gwiazdę roku jest orędowniczką postu okresowego. „Stosuje post okresowy, więc rano nic nie jem” – powiedziała gwiazda programu The Morning Show dla Radio Times w 2019 roku. „Widzę dużą różnicę gdy poszczę codziennie przez 16 godzin”.

Wiele osób ze świata show biznesu stosuje post okresowy i się tym publicznie chwali. Kourtney Kardashian zdradziła na swojej stronie internetowej poosh.com – poświęconej stylowi życia, że pości codziennie przez 14-16 godzin. „Ostatni posiłek zjadam o 19.00, a potem czekam z jedzeniem do kolejnego dnia i jem dopiero po porannym treningu, czyli około 10.30-11.00”. Następnie dodaje, że „Raz w tygodniu stosuje post 24 godzinny”.

Model 18/6

Model 18/6, czyli 18 godzinne okno postu i 6 godzinne okno żywieniowe, to model dla średniozaawansowanych biohakerów.

Ben Greenfield – jeden z najbardziej znanych amerykańskich biohakerów, który ukończył 12 triathlonów Ironman, dziesiątki innych wyścigów, a także jest znakomitym sportowcem i złotym medalistą USA, bardzo chwali sobie stosowanie postu okresowego w modelu 18/6. 

Greenfield w licznych publikacjach opowiada, że na pierwszy posiłek spożywa super smoothie, na lunch zazwyczaj sałatkę z dodatkiem białka i zdrowych tłuszczy, a ostani posiłek je z węglowodanami – zgodnie z zasadą CBL, o której wspominam w Biohacking 2 – Przewodnik dla zaawansowanych.

Jednak z tego modelu, nie tylko korzystają czołowi biohakerzy. Halle Berry 53 letnia – amerykańska aktorka filmowa i telewizyjna, laureatka Oscara dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej za występ w melodramacie „Czekając na wyrok”, która w 2008 roku została uznana przez magazyn „Esquire” za najseksowniejszą żyjącą ciemnoskórą kobietę (ang. The Sexiest Black Women Alive), pokonując m.in. Gabrielle Union, Beyonce, Rihannę, Tyrę Banks i Alicię Keys jest wyznawczynią postu okresowego.

W 2018 roku na instagramie Berry ujawniła swoją miłość do postu okresowego. W wywiadzie z jej osobistym trenerem Peterem Lee Thomsonem, powiedziała, że przez większość poranków pości i zjada swój pierwszy posiłek dopiero koło godziny 14.00. Co więcej Berry, podobnie jak Kardashian, łączy post okresowy z dietą ketogeniczną, chwaląc się tym, że dzięki takiej kombinacji pozbyła się insulinooporności i cukrzycy.

Model 24

Post 24 godzinny zakłada 1 duży posiłek na koniec dnia.

Gary Vee – CEO multiiliardowych firm w jednym z odcinków podcastu „Success! How I Did It” powiedział Alyson Shontell, redaktor naczelnemu Business Insider w USA „nic nie jem przez cały dzień”.

Vaynerchuk wymyślił system – jedzenia, ćwiczenia i spania, który jest zgody z wymaganiami prowadzenia firmy wartej 125 milionów dolarów, wychowania dzieci, prowadzenia rodziny i utrzymania wysokiej jakości życia – donosi Business Insider. 

„Półtora roku temu jadłem jak gówno, nie ćwiczyłem i ogólnie czułem się okropnie” – napisał na swojej stronie internetowej w 2016 roku. „To było ciężkie życie i szybko zdałem sobie sprawę, że nie mogę znieść takie życie. To było niemożliwe. Zatrudniłem więc trenera, aby zmusić mnie do bycia lepszym. Dokonałem ogromnej zmiany stylu życia i jestem bardzo szczęśliwy, że to zrobiłem”.

Jack Dorsey – dyrektor generalny Twittera i znany biohaker z Dolny Krzemowej, podczas wywiadu dla Wired, Dorsey podzielił się tym, że post okresowy, piesze chodzenie do pracy i hydroterapia, to elementy, które pomagają mu codziennie osiągać wysoki poziom efektywności.

„Każdego dnia jem tylko obiad. Zwykle złożony tylko z białka i warzyw (…) W ciągu dnia czuję się o wiele bardziej skoncentrowany (…) Czas po śniadaniu i lunchu pozwolił mi skupić się bardziej na tym, jak wygląda mój dzień” – powiedział w podcaście Fitness: Diet, Fat Loss and Performance.

Podobnie Wim Hof – Holenderski ekstremalny sportowiec zwany pod pseudonimem „The Iceman”, który na swoim koncie posiada ponad 26 rekordów Guinnessa. Wim to człowiek, który pływa i nurkuje pod kilku metrowymi warstwami lodu, biega pół maratony nad kołem podbiegunowym boso i wytrzymuje obłożony lodem w pojemniku przez ponad 112 minut  – Hof ustanowił 16 krotnie rekord świata w bezpośrednim kontakcie z lodem. 

W 2007 roku wspiął się na Mont Everest na wysokość 7200 metrów w samych szortach i butach. W lutym 2009 roku roku dotarł na szczyt Kilimandżaro w ciągu dwóch dni mając na sobie tylko szorty i buty. We wrześniu przebiegł pełny maraton na pustyni Namib bez łyka wody. Co ciekawe, Hof pokazał, też że korzystając ze swojej metody potrafi usuwać ze swojego organizmu patogeny, bakterie, wirusy. 

Wim mówi, że zazwyczaj zjada jeden posiłek dziennie i „niczego sobie nie żałuje”.

Schudnij Skutecznie z dietą Intermittent Fasting

Jeśli interesują Cię również inne modele postu przerywanego i chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób stosować dietę intermittent fasting, aby skutecznie schudnąć i poprawić stan zdrowia, to możesz to zrobić z moim najnowszym poradnikiem Schudnij Skutecznie z Intermittent Fasting.

Napisałem poradnik, jaki sam chciałbym przeczytać wiele lat temu. Łatwy w zrozumieniu i praktyczny w stosowaniu. Tak, abyś zaraz po jego przeczytaniu, mógł wprowadzić w życie prezentowane tu koncepcje i metody.

Poradnik jest dostępny zarówno w wersji dla kobiet, jak i dla mężczyzn.


Źródła:

https://www.cnbc.com/2019/12/15/what-is-intermittent-fasting.html

https://medium.com/@easydifferenceif/celebrities-and-intermittent-fasting-190f189c8ab4

https://www.marieclaire.com.au/intermittent-fasting-celebrities

https://people.com/health/stars-who-do-intermittent-fasting/?slide=7010332#7010332

https://www.businessinsider.com/gary-vaynerchuk-doesnt-eat-during-the-day-2017-5?IR=T

https://www.cheatsheet.com/health-fitness/these-celebrities-swear-by-intermittent-fasting.html/

Przeczytaj również