- Postanowienia ogólne
- Właścicielem i administratorem serwisu internetowego karolwyszomirski.pl jest Karol Wyszomirski (zwany dalej KW) z siedzibą w Warszawie, NIP: 1231292865.
- Użytkownicy przed rozpoczęciem korzystania z usług serwisu, są zobowiązani zapoznać się z niniejszym Regulaminem. Rozpoczęcie korzystania oraz wszelkie zamówienia oznaczają akceptację postanowień niniejszego Regulaminu.
- Za pośrednictwem Serwisu oferuje kursy, szkolenia, poradniki, ebooki, materiały pomocnicze, webinary, treści dydaktyczne dostępne w postaci zarówno płatnej jak i darmowej.
- Dostęp do materiałów może być ograniczony czasowo lub ilościowo.
- Szkolenia są organizowane i dostarczone w formie online lub offline. O sposobie organizacji wydarzenia decyduje organizator, informacja wskazana jest w szczegółowym opisie wydarzenia
- Definicje
- Sprzedający – Karol Wyszomirski,
- Kupujący – osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu,
- Konsument – osoba fizyczna, dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem https://karolwyszomirski.pl/regulamin,
- Serwis – Serwis edukacyjna i sklep internetowy działający pod adresem https://karolwyszomirski.pl,
- Towar – przedmiot fizyczny dostępny w ramach Serwisu,
- Produkt cyfrowy – produkt niematerialny w postaci plików cyfrowych w ramach Serwisu,
- Kurs online – usługa szkoleniowa w postaci zdalnego, ograniczonego dostępu do materiałów cyfrowych obejmujących zakres szkolenia opisany w ofercie na stronie kursu.
- Szkolenie – usługa szkoleniowa w postaci wydarzenia edukacyjnego realizowane w miejscu i czasie wskazanym w szczegółach tego wydarzenia.
- Oferta – wszystkie oferowane na sprzedaż Towary, Produkty cyfrowe, Kursy onine oraz Szkolenia.
- Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Na Serwisie Sprzedający świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną w formie płatnej i nieodpłatnej.
- Do korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną, w tym zakupu produktów cyfrowych wymaga się od Kupującego zestawu komputerowego średniej klasy, dostępu do internetu i poczty email.
- Wszystkie produkty oferowane na Serwisie testowane są do działania w systemie Windows z przeglądarkami Firefox i Chrome.
- Aby otrzymać dostęp do kursu online należy być zarejestrowanym użytkownikiem Serwisu. Rejestracja przebiega równolegle z procesem zakupu na etapie wypełniania formularza zamówienia.
- Zakup towarów lub produktów cyfrowych w sklepie wymaga rejestracji.
- Kupujący może utworzyć na Serwisie konto poprzez formularz rejestracji, w którym podaje adres email oraz nazwę użytkownika.
- Konto Kupującego zabezpieczone jest hasłem, które zna tylko Kupujący.
- Kupujący może w każdej chwili zlikwidować konto lub zmienić hasło do konta.
- Kupujący może zapisać się na newsletter podając adres email i imię. W tej sytuacji Sprzedający świadczy na rzecz Kupującego usługę informowania o nowościach na stronie na podany adres email.
- Kupujący nie może udostępniać osobom trzecim, danych dostępowych do swojego konta oraz żadnych treści, do których dostęp wymaga logowania.
- Kupujący może w każdej chwili wypisać się z newslettera.
- Sprzedający podejmuje adekwatne środki techniczne i organizacyjne w celu sprawnego działania Serwisu, ochrony przechowywanych danych i zapewnienia bezpieczeństwa świadczonych usług. Wszelkie reklamacje, naruszenia lub ryzyka naruszeń zasad bezpieczeństwa należy zgłaszać na adres biuro@karolwyszomirski.pl.
- W przypadku zgłoszeń reklamacyjnych należy podać dane pozwalające na identyfikację Kupującego, dane do korespondencji oraz opis zaistniałego problemu.
- Reklamacje zostaną rozpatrzone niezwłocznie lub w maksymalnym terminie 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia. Zgłaszający zostanie poinformowany o rezultacie tą samą drogą, jaką nastąpiło zgłoszenie lub drogą wskazaną przez Zgłaszającego.
- Zamówienia
- Zakupu dokonuje się klikając w przycisk “DODAJ DO KOSZYKA” na stronie danej oferty.
- Zakupu w sklepie kupuje się przechodząc do zakładki KUP ONLINE. Jeżeli w sklepie nie ma dostępnych produktów – zakładka może być niedostępna.
- Zakup w sklepie odbywa się poprzez kliknięcie przycisku KUP, KUP TERAZ lub DODAJ DO KOSZYKA. Następnie należy przejść do formularza zamówienia.
- Aby otrzymać fakturę należy wskazać chęć w formularzu zamówienia i podać wszystkie niezbędne dane do faktury.
- Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Kupujący powinien się zapoznać.
- Kupujący ma do dyspozycji określone formy płatności podane pod formularzem zamówienia tj. przelew tradycyjny lub płatności online (w tym BLIK).
- Kupujący przyjmuje i akceptuje, że różne formy płatności poza formą podstawową, tj. przelew tradycyjny, mogą być czasowo niedostępne.
- Z chwilą kliknięcia przycisku KUPUJĘ I PŁACĘ uważa się, że została zawarta umowa sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedającym. Potwierdzenie zawarcia umowy zostanie przesłane Kupującemu na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
- W zależności od przedmiotu zamówienia, między Kupującym a Sprzedającym może zostać zawarta umowa określonego rodzaju
- W przypadku towarów – umowa sprzedaży,
- W przypadku kursów on-line i innych produktów cyfrowych – umowa o dostarczenie treści cyfrowych.
- Kupujący jest zobowiązany do uiszczenia płatności za zakupioną usługę niezwłocznie i nie później jak 7 dni od dnia zwarcia umowy.
- Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Kupujący podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedawcy co do ich poprawności.
- Dostawa i płatność
- Towary dostarczane są przy użyciu metody i na adres wskazany podczas składania zamówienia. Koszty ponosi Kupujący, chyba że zostało to ustalone inaczej w procesie zamawiania.
- Produkty cyfrowe i kursy online udostępniane są za pomocą Serwisu przy użyciu internetu oraz komputera Kupującego.
- Kupujący otrzyma dostęp do produktów cyfrowych i kursów online dopiero po zaksięgowaniu przelewu na koncie (w przypadku płatności za pomocą przelewu tradycyjnego) lub natychmiast po realizacji płatności, w przypadku dokonania płatności online (np. BLIK).
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A..
- Dostępne formy płatności:
- Karty płatnicze:
– Visa
– Visa Electron
– Mastercard
– MasterCard Electronic
– Maestro - PayPal
- BLIK
- Przelewy ekspresowe.
- Karty płatnicze:
- Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Czas realizacji wynosi z reguły do 3 dni roboczych, chyba że w opisie produktu przedstawiono inaczej.
- Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
- Zamówienie na Towar uważa się za zrealizowane w momencie nadania przesyłki.
- Za zagubienie, zniszczenie lub kradzież przesyłki odpowiada przewoźnik realizujący dostawę. Sprzedający dołoży wszelkich starań, aby rozwiązać spory wynikające z niedostatecznego zrealizowania umowy przez przewoźnika na rzecz Kupującego.
- Zamówienie na produkt cyfrowy lub kurs online uważa się za zrealizowane w momencie wysyłki do klienta informacji, o sposobie dostępu do usługi lub produktu.
- Klient zostanie poinformowany o uzyskaniu dostępu lub wysłaniu przesyłki drogą mailową na wskazany adres email.
- Treści cyfrowe zawarte w kupionym kursie online uważa się za udostępnione w całości w momencie pierwszego zalogowania do kursu.
- Zasady korzystania i prawa autorskie
- Korzystający z Serwisu zobowiązani i są do przestrzegania prawa i regulaminu. Zabrania się wszelkich działań sprzecznych z dobrym zwyczajem, w szczególności zaburzających funkcjonowanie systemu, dystrybucji spamu lub niezamówionych reklam oraz posługiwania się wulgaryzmami.
- Wszystkie treści udostępnione na stronie są chronione prawem autorskim. Bez wiedzy i zgody autora, nie wolno kopiować, udostępniać, rozpowszechniać lub przetwarzać dostępnych materiałów poza zakresem przewidzanym w umowie.
- Stwierdzenie faktu naruszenia prawa autorskiego będzie zgłoszone do właściwych organów i podjęte zostaną kroki prawne mające na celu odzyskanie utraconych korzyści.
- W przypadku stwierdzenia naruszenia zasad opisanych w pkt.1 lub pkt. 2 – administrator może wpłynąć na treści zamieszczane a także zawiesić lub usunąć konto użytkownika. W takim przypadku użytkownik traci dostęp do wszystkich zakupionych treści.
- Odstąpienie od umowy
- Konsument, który zawarł ze Sprzedającym umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy (w przypadku umowy sprzedaży) albo w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych).
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedającego o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Chwilą rozpoczęcia świadczenia jest doręczenie Kupującemu wiadomości e-mail z instrukcją uzyskania dostępu do treści cyfrowych, a w przypadku kursów online, z chwilą faktycznego rozpoczęcia korzystania z treści kursu.
- W przypadku kursów online dostępnych na Serwisie karolwyszomirski.pl Kupujący może zrezygnować z kursu w ciągu 10 dni od daty zakupu i otrzyma zwrot całej kwoty poniesionej. Rezygnacja jest możliwa wyłącznie w sytuacji, gdy Kupujący nie wykorzystał dostępu do więcej niż 20% treści kursu. W celu skorzystania z prawa do rezygnacji, należy poinformować o chęci rezygnacji poprzez adres email: sklep@karolwyszomirski.pl i podać dane oraz numer konta bankowego do zwrotu. W wyniku rezygnacji i po dokonaniu zwrotu środków konto użytkownika zostanie usunięte z serwera w ciągu 7 dni od daty zakończenia świadczenia usługi.
- Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego pocztą elektroniczną.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Konsument ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedający zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym najtańszy dostępny w Sklepie koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt pokrył Konsument) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
- Odpowiedzialność Sprzedającego
- Sprzedający ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt oraz treść cyfrową wolną od wad.
- Sprzedający jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt, treść cyfrowa ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
- Jeśli Kupujący stwierdzi wadę produktu lub treści cyfrowej, powinien poinformować o tym Sprzedającego, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą.
- Kupujący może kontaktować się ze Sprzedającym za pomocą poczty elektronicznej sklep@karolwyszomirski.pl
- Sprzedający ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
- Prywatność i ochrona danych
- Wszystkie dane pozyskane od użytkownika chronione są zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych (RODO). Szczegóły przetwarzania i zachowania prywatności opisane są w dokumencie Polityka Prywatności na stronie: https://karolwyszomirski.pl/polityka-prywatnosci.
- Akceptując ten regulamin Kupujący akceptuje jednocześnie Politykę Prywatności.
- Postanowienia końcowe
- Sprzedający zastrzega możliwość dowolnego ustalania portfela ofert, zachowując jednak nabyte prawa Kupujących.
- Sprzedający zastrzega sobie możliwość zmian regulaminu. Dla umów zawartych przed wprowadzeniem zmian stosuje się regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
- Sprzedający wyraża zgodę polubowne rozwiązywanie sporów w drodze postępowania mediacyjnego.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenia się do Wojewódzkiej Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedającym,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Konsument może znaleźć więcej informacji na http://polubowne.uokik.gov.pl.
- Konsument może skorzystać ze specjalnej Serwisu ODR do rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą. Znajduje się ona pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr. Służy ona rozstrzyganiu sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają właściwe przepisy kodeksu cywilnego i innych aktów prawnych.
- Regulamin obowiązuje od dn. 20.12.2020.